Gjennomkjøring av forestillinga

Etter morgensamlinga i dag fikk vi alle møte regissøren til forestillinga vi lager som prosjekt her på skolen. Han heter Jarle og er morsom. Her er noe han sa før i dag: “Forestillinga er for folk fra 5 til 90 år. Det vil si fra skjønner ikke bæret til har sluttet å skjønne bæret”. Så øvde vi på hvordan vi skulle komme inn i salen uten å skremme publikum. Deretter jobbet vi litt videre i arbeidsgrupper fram til middagen. Siden jeg er på kulissegruppa fortsatte jeg og noen andre med bilen vi skal lage. Her må jeg ta med noe som Lyder (lærer) sa en dag mens vi jobbet: “Som norlendingen sier: Vi kan ikke ha no dritt i avføringa.” Så spiste vi grøt til middag som alltid på lørdager. Etter middagen hadde vi en teknisk gjennomkjøring av forestillinga der skuespillerne spilte sine roller, bandet spilte musikken og alle vi andre sang sangene vi har øvd på. Det ble bra, og med kulisser, rekvisitter, kostymer og øving blir det mange ganger bedre. Det kan leses mer om forestillinga på hjemmesiden til skolen (link står i blogrollen) eller på http://peft.net/prosjekt som er en egen side for prosjektet. Før kveldsmaten så jeg på filmen “Catch me if you can” i tv-stua med noen andre. Jeg har hatt lyst til å se den kjempelenge, så jeg er glad jeg har fått sett den. Etter kveldsmaten hjalp jeg Alexander med å lage kakao til spillkvelden i peisestua. Leif lagde rislapper av grøtrestene fra middagen. Så spilte vi brettspill, spiste lapper og drakk kakao og te. Jeg vant i Ludo. Det var morsomt.

Categories: film, folkehøyskole, theater | Tags: , | Leave a comment

Post navigation

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

