Animasjonsfilm

Hele denne uka har det vært prosjekt på ettermiddagen, så derfor har jeg ikke fått tid til å skrive her. Men nå har jeg noen få minutter ledig til å skrive litt. I går og i dag har jeg jobbet med animasjonsfilmen jeg lager med Carmen og Renate. Hvis vi blir ferdige med den så kan den bli bra. I går rigget vi opp utstyr og lagde ferdig modeller og bakgrunner. I dag har jeg fått filmet første del av filmen. Som alltid med animasjon må jeg ta et bilde om gangen og flytte på figurene for hvert bilde. Foreløpig har jeg nesten 200 bilder, men det er ikke mer enn 12 sekunder med film når jeg har 12 bilder er sekund i den ferdige filmen. Under er ett bilde fra animasjonsfilmen. Det er mye arbeid og tar lang tid. Mens jeg jobbet med filmen drev så de andre i klassen på Disney-filmer. De hentet tjukkasen å sitte/ligge på og så på Aladdin, Aristokattene og Pocahontas. Litt morsomt at vi fortsatt elsker å se på Disney-filmer selv om vi er 19-20 år. I morra rett etter middag reiser jeg hjem til Trondheim på vinterferie. Da får jeg nok tid til å skrive mer.

Stillbilde fra filmen

Categories: animation, film, folkehøyskole | Tags: | Leave a comment

Post navigation

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

