Vinterferien og prosjektet

Jeg skrev i forrige post at jeg ville få tid til å skrive i vinterferien, men det var altså feil, for det rakk jeg ikke. Jeg hadde en morsom og innholdsrik vinterferie. Først var jeg i Trondheim fra fredagen til onsdagen. Da slappet jeg av, traff venner og hjalp foreldrene mine med film og lydredigering. Torsdag morgen dro nesten hele familien min til Oslo. Torsdag kveld var vi på førpremieren av filmen “Mannen som elsket Yngve” som onkelen min er produsent på. Store deler av slekta var med på å se filmen, og jeg hadde med to venner fra folkehøyskolen som bor i Oslo. Det var en veldig god film som anbefales å se. Boka som filmen er basert på anbefales også. På fredagen var jeg rundt på Karl Johan og så i butikker. Det eneste jeg kjøpte var en reiseguide for Tallinn, siden jeg snart skal reise dit. Middagen den dagen spiste jeg på en restaurant ved Akerselva som heter Mecca. De serverer økologisk og kortreist mat som er god. Grunnen til at jeg nevner restauranten er fordi jeg gjerne vil tenke på miljøet, og produksjon av mat er ofte ikke så miljøvennlig. Det siste jeg gjorde i Oslo var å være med på et slektstreff på lørdagen. Vi hadde leid en del av restauranten på Sonia Henie kunstsenter på Høvikodden, og da fikk jeg møtt litt fjernere slekt som bor rundt Oslo. På søndagen tok jeg toget tilbake hit til Voss. Når jeg tar toget en sjelden gang så tenker jeg at jeg burde gjøre det oftere. Men fra Voss til Trondheim er det vanskelig å ta toget, og det blir sikkert dyrere enn fly.

Denne uka er den siste uka med prosjekt. Vi har hatt mange prøver, og i dag hadde vi generalprøve og premiere. Jeg styrer lyset under alle forestillingene. Det er litt å huske, men det er interessant. Vi har forestillinger i morra og på fredagen også, og så har vi fri lørdag. Da skal jeg jobbe videre med animasjonsfilmen. I natt er det en total måneformørkelse, så nå lurer jeg på om jeg orker å stå opp i fire-tida i natt for å se på den eller om jeg skal sove hele natta.

Categories: film, folkehøyskole, holiday, theater | Leave a comment

Post navigation

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

