Prosjektet og Tallinn-turen

Nå er prosjektet ferdig, og vi har kommet i gang igjen med den normale timeplanen. Det var litt forvirrende med forum og rektors time igjen på mandagen, siden vi ikke har hatt det siden begynnelsen av januar. Denne uka har jeg derfor hatt bådevalgfag, linjefag og storfag. Prosjektet var morsomt og lærerikt. Noen ganger var jeg lei av det, men da jeg styrte lyset under forestillingene var det morsomt. Det morsomste på prosjektet var den siste forestillingen. Da var publikum barneskoleelever, og de var veldig godt publikum. Skuespillerne gjorde alle litt ekstra som de improviserte fordi det var den siste forestillingen. Etter forestillingen feiret vi med fest i gymsalen og festmiddag med taco om kvelden. I forrige post som jeg skrev for en uke siden skrev jeg at jeg kanskje skulle stå opp om natta for å se på måneformørkelsen. Men jeg var trøtt, og siden det også var overskyet ute så sov jeg hele natta i stedet.

Neste uke er det linjeuke, og i morra reiser jeg til Oslo med toget for å fly videre til Tallinn. Klassen skal møtes på Gardermoen kl. 11.30 på søndagen for å fly til Tallinn. Der blir vi hentet med buss som kjører oss til hotellet. I Tallinn skal vi gå rundt i gamlebyen, besøke en filmskole, gå på fotomuseum og på fotoutstilling. Vi skal også jobbe med film og fotooppgaver. Fotooppgavene handler om kreativ arkitektur og om folk i Tallinn. Jeg er litt nervøs for å spørre fremmede på engelsk om jeg kan få ta bilde av dem siden jeg ikke er så veldig god til å snakke engelsk, men jeg får prøve. Det hadde vært enklere for meg å spørre på fransk, men de snakker desverre ikke fransk i Estland. Jeg skal skrive mer om turen når jeg kommer hjem om litt under en uke.

Categories: folkehøyskole, Tallinn, theater, travel | Leave a comment

Post navigation

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

