Linjetur til Tallinn, tirsdag, onsdag og torsdag

På tirsdagen hadde jeg bursdag og ble 20 år. Derfor fikk jeg noen gaver og en kake på frokosten. Kaken var veldig søt, og gavene var en rubiks kube, en marsipanfigur og noen morsomme tøfler. Etter frokosten tok vi buss til en filmskole som heter Baltic film and Media School.  Det var interessant, og det virker som en god skole. Etterpå dro vi på et galleri og så noen ganske spesielle bilder. Om ettermiddagen hadde vi fri, så da var jeg på Viru og kjøpte noen gaver til meg selv som jeg har ønsket meg lenge. Det var noen oppladbare batterier og et Sennheiser headset. Så fikk jeg tid til å slappe av på rommet før vi alle dro på en liten restaurant som heter Turg. Etterpå var noen av oss på en kafe der de solgte glass med smeltet sjokolade som skulle drikkes. Jeg bare smakte litt, og det var ganske mektig.

På onsdagen sto jeg og noen andre opp tidlig og var i gamlebyen for å ta bilder. Deretter gikk vi til et stort russisk marked der de hadde omtrent alt. Der var det små boder med mat, klær, leker og andre ting. Det var folk under tak som hadde alt av skrot, og dette minnet litt om et loppemarked. Og så var det noen bygg med mange små butikker inni. Jeg kjøpte et ødelagt gammelt russisk kamera der for 25kr. Mens flere andre i klassen tok tatovering gikk jeg rundt alene en stund og kjøpte litt suvenirer. Jeg gikk også opp på takterassen på et moderne bygg for å se på utsikten over byen. Jeg måtte ta bilde av utsikten derfra med filmkameraet fordi det digitale kamerat var tomt for batteri akkurat da. Etterpå ble jeg med noen til en butikk der de skulle kjøpe vannpipe. Jeg kjøpte en munnharpe der. Om kvelden spiste vi alle sammen på Olde Hansa siden det var siste kvelden i Tallinn. Da satt vi ved et langbord og fikk servert et middelalder-festmåtid. Da kunne vi spise så mye vi ville.

På torsdagen skulle vi dra fra hotellet i ett-tida, så det eneste jeg rakk å gjøre før vi dro var å pakke og løpe bort på Viru for å kjøpe litt estisk sjokolade. På flyplassen i Tallinn kjøpte jeg litt taxfree godteri. Vi skulle ta fly videre fra Oslo til Bergen, men vi måtte vente i to timer på Gardermoen først. Da vi kom fram til Flesland ble vi hentet av en minibuss som kjørte oss helt tilbake til skolen.

Categories: Tallinn, travel | 1 Comment

Post navigation

One thought on “Linjetur til Tallinn, tirsdag, onsdag og torsdag

  1. Live

    Det høres ut som en spennende tur André, håper i hvert fall du fikk en veldig fin bursdag i Tallinn:)

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

