Vossajazz og påske

Jeg hadde bestemt meg for å bli på Voss den første helga i påskeferien for å være med på Vossajazz som frivillig medarbeider. Dermed skulle jeg få gå på konserter gratis og få mat og overnatting gratis. Jeg fikk en forsmak på Vossajazz med ekstremjazz-konserten på torsdagen før ferien. Det var en konsert ute med isinstrumenter på toppen av Hangursbanen.
På fredagen brukte jeg lang tid på å pakke, og etter å ha nesten glemt både lommebok og solbriller på Jomsborg dro jeg inn mot Vangen der jeg skulle være de neste 2,5 døgn. Vi møtte opp kl. 17:00 på Park hotell for medarbeidermøte. Etterpå gikk vi til sovesalen på Vonheim med bagasjen vår.Siden jeg ikke hadde noe arbeid før lørdagen gikk jeg på flere konserter utover kvelden. Det var åpningskonserten med Nils Petter Molvær, Maria Kannegaard, Valkyrien Allstars og Farmers Market. På lørdagen jobbet jeg og var på vakt fra 9 til 18. Det eneste jeg gjorde var å være med på å flytte et flygel, sette ut stoler i Vossasalen og bære noen instrumenter. Ellers var det mye venting på å få noe å gjøre. jeg var en tur innom ungdomssatsinga i tretida som var en konsert med ungdomsband. Om kvelden så jeg på Deodato Siquir og Balanco. En stund senere så jeg på Brooklyn Funk Essentials. På søndagen jobbet jeg og var på vakt fra 9 til 18 igjen. Dagen gikk for det meste med til venting, men jeg satte ut noen stoler og hang opp litt stoffer for å pynte i Vossasalen. Om kvelden var jeg på en konsert som het “Edvards lykkelige dag” som var inspirert av hageselskapet til Edvard Grieg. Etter konserten var jeg på medarbeiderfesten på utestedet Pentagon der det ble snakking, billig øl og litt dansing. På søndagen ble jeg litt kjent med elever som gikk her på skolen i fjor som var veldig hyggelige. Jeg la meg 5 om morgenen den natta. Det var en litt slitsom helg, men det var utrolig morsomt.

Neste morgen klarte jeg ikke å stå opp tidlig om morgenen for å ta toget fra Voss til Trondheim, så jeg måtte på stasjonen for å få igjen penger og kjøpe en ny billett. Da jeg kom til Oslo bestemte jeg meg for å ta fly til Trondheim i stedet for nattoget fordi jeg ville komme hjem samme kveld. Dermed måtte jeg kjøpe en flybillett på internettkafeen på Oslo S og søke om å få refusjon på nattogbilletten til Trondheim. Det var mye styr for å komme hjem, men så kunne jeg slappe av resten av ferien bortsett fra at hele familien dro på fjellet dagen etter. Vi var to dager på Savalen i en liten hytte som mamma eier. Det var morsomt. Resten av ferien var bare avslapping. På tirsdag 25. mars dro jeg tilbake til skolen med et forsinka fly, og siden ferien har det ikke skjedd stort her på Voss.

Categories: holiday, Vossajazz | 1 Comment

Post navigation

One thought on “Vossajazz og påske

  1. Høres ut som en kjekk opplevelse på Vossajazz. Mange konserter, guh så gly!:) Kjipt at du glemte lommeboken og det, alltid litt stress med sånt. Men det kan jo skje den beste;) Håper du hadde en kjempetrivelig ferie! Klem fra Hilde Emilie

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

