Jeg savner Voss fhs

Nå har det gått noen dager siden jeg forlot Voss fhs med flyttelasset mitt, og jeg savner allerede Voss fhs. Jeg savner alle vennene, de felles måltidene og alt det sosiale med folkehøyskolen. Så jeg hører på skole-cden og leser i årboka for å tenke tilbake på et supert år. Elevrådsformannen sa i sin avslutningstale: “Mange av oss fikk kanskje høre at folkehøyskole var unyttig og sløsing med tid. Hvis noen hadde sagt det til meg i dag ville jeg ha blitt sterkt provosert.” Jeg må si meg helt enig med ham. Jeg har fått mange gode venner, lært mye og gjort en del nye ting. Jeg gleder meg til august, for da kommer en del av de jeg ble kjent med på Voss fhs til Trondheim for å studere. Og i November skal jeg tilbake til Voss på elevstemne og møte alle som gikk på skolen samtidig som meg eller som har gått der tidligere. Det ser jeg veldig fram til.

Heldigvis har jeg har ting å gjøre her i Trondheim, så jeg kjeder meg heldigvis ikke så alt for mye. Jeg skal finne en ny sykkel, prøve å finne sommerjobb og pusse opp en hybel som jeg skal bo i til høsten. Jeg har begynt å løpe orientering igjen. Mitt første løp denne sesongen var i går, og da fant jeg alle postene uten problemer. Det er morsomt å løpe rundt i skogen igjen.

Categories: folkehøyskole | Leave a comment

Post navigation

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

