Moose!

I går var jeg ute og syklet i skogen. Været var fint, og det var flott å være ute i naturen. Når jeg er kommet et styke sykler det en ung dame forbi meg uten at jeg tenker noe over det. Men etter en liten stund kommer hun tilbake i motsatt retning. I det hun skal til å sykle forbi meg peker hun bak seg og sier moose. Jeg forstår at hun har sett en elg, men jeg tenker at hun sikkert så den inni skogen. Jeg sykler videre, og kort etter ser jeg elgen i det fjerne på sykkelstien. Sykkelen blir stoppet og kamera blir tatt fram. Jeg går av sykkelen og tar et bilde. Plutselig kommer elgen gående mot meg. Jeg blir litt redd (den var jo en stor elgokse med gevir) og hopper inn i skogkanten bak nærmeste tre. Jeg hadde hørt historier om folk som har blitt angrepet av elg. Elgen kommer nærmere, og når den står fire meter foran sykkelen min stopper den og ser seg rundt. I ettertid har jeg tenkt at den sikkert så meg på lang avstand, og den visste sikkert at jeg var like ved. Etter noen sekunder begynner elgen å løpe videre nedover stien , og 15 meter lenger borte stopper den og begynner å gå igjen. Dermed viste den meg hvor rask og kraftig den var, men heldigvis uten å gå mot meg. I dagens nettavis leste jeg om en mann som ble stanget ned et stup av en elgku. Elgen jeg møtte kunne sikkert ha skadet meg med geviret sitt eller kunne gått løs på sykkelen eller sekken min, men den var snill som elgen i Slipp Jimmy fri. Det ble høydepunktet på den skogsturen.

Bilde av elgen.

Categories: Uncategorized | 1 Comment

Post navigation

One thought on “Moose!

  1. Halla

    Elg er kult! Tok du flere bilder? Kommer dessverre ikke på elevstevne. Skal på fjell tur, men dere klarer dere vel uten meg 😉 Du må få lagt ut noen bilder av den nye leiligheten, er spent.

    Ellers så går alt bra med meg. Trives med It – Språk, logikk og psykologi, som faget mitt heter.

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

