Oppdal

panorama-vangslia

Bildet over er utsikten fra kaféen på skianlegget Vangslia i Oppdal. Denne uka var jeg 5 dager på skiferie i Oppdal. Vi bodde på Oppdal Alpintun på Stølen (noen km utenfor Oppdal sentrum). Leilighetene vi hadde var 200 m fra skianlegget på Stølen, og derfra gikk det løyper til de andre skianleggene. Vi hadde kjøpt en pakke med både leilighet og heiskort i fem dager til en god pris. Det geniale er at heiskortet kan brukes i de fire skianleggene (Stølen, Sletvold, Hovden og Vangslia) i Oppdal, så det til sammen blir som et stort skianlegg. Jeg leide slalomski på Stølen der vi bodde, og sto i bakkene i Vangslia der de andre jeg reiste med også var. Derfra gikk det skibuss hver dag tilbake til Stølen når skianlegget stengte for dagen, så vi slapp å bruke lang tid på å stå på ski eller gå mellom anleggene. Jeg var nybegynner på slalomski, men ble brukbart god rimelig fort. jeg lærte meg også å bruke skiheis. Nå vil jeg tilbake til Oppdal, og kan anbefale skianlegget der til alle som liker snø og nedoverbakker.

Categories: holiday, travel | Leave a comment

Post navigation

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

