Syklist

I natt kom det ny snø som var fuktig og kram. Det er flott, men ikke når man har en halvtimes sykkeltur foran seg og snøen ennå ikke har blitt brøytet ennå kvart på åtte om morgenen. Jeg måtte tråkke hardt for å komme fram. I tillegg ville forhjulet hele tiden svinge en annen vei på grunn av ujevnhetene i bakken. Så jeg måtte holde hardt i styret for å sykle rett. Jeg føler at jeg er litt over gjennomsnittet interessert i å sykle når jeg utsetter meg selv for slikt før to forelesninger. Derfor har jeg meldt meg inn i Syklistenes Landsforening siden de er syklistenes stemme her i Norge. I tillegg får jeg kartet over sykkelrutene i hele Norge. Det kommer nok godt med til sommeren siden jeg har tenkt å dra på sykkelferie. Planen er foreløpig å sykle nordover, ta båt til enden av Lofoten og sykle gjennom Lofoten, for så å kanskje sykle opp til Nordkapp. Så vil jeg ta tog eller fly hjem igjen. Det blir i så fall en tur på to uker, og turen er fortsatt kun i tankene og ikke bestemt.Uansett lengde på turen er det her jeg kommer til å skrive om den og legge ut noen bilder.

Sykkelhjul

Bildegalleriet jeg linket til i forrige post virker desverre ikke lenger, fordi den siden er en betalings-side, og jeg hadde bare en forsøksperiode. Men jeg vil reklamere for husbloggen til noen venner av meg som bor sammen i kollektiv. Det er bloggen Bloggosaurus. Der står det mye morsomt, blant annet et manus til ny reklamefilm mot piratkopiering.

Categories: biking | 1 Comment

Post navigation

One thought on “Syklist

  1. Hei og hoppsann Andre 🙂 Hvordan går det? Endelig kommer våren så smått til Bergen, har den begynt å vise seg der også? Klem

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

