Våren i Trondheim

Jeg skriver alt for lite på denne bloggen, selv om jeg gjerne vil skrive mer. Jeg gjør alt mulig annet, og så prioriterer jeg ikke å skrive her. Det er synd, for jeg kommer ofte på ting jeg kunne ha skrevet om. Som tittelen antyder vil jeg skrive litt om våren her. Den har så langt vært skuffende. Med unntak av noen fine dager har det vært mye dårlig vær. I dag (3. mai) snødde det litt, og temperaturen ute var 5 grader midt på dagen. På den varmeste dagen vi har hatt i år var det 12 grader. Så jeg føler ikke helt at det er vår ennå. Men trærne begynner å bli grønne, blomstene har begynt å komme og mine venners facebookstatuser tyder på at de er i vårstemning. Og nå har jeg rengjort og byttet noen deler på sykkelen, så den er klar for sommerhalvåret (den er klar resten av året også, men nå er den i bedre stand enn den har vært i hele vinter). Nå som snøen er borte har orienteringsløpene begynt igjen, og det er gøy. Jeg har også begynt med en aktivitet kalt geocaching. Denne og denne siden gir gode forklaringer på hva det er. Kort forklart er det en skattejakt med gps. Noen har gjemt en liten skatt (en cache) og lagt ut koordinatene på nettet. Så må man legge koordinatene på gps’en og gå ut på skattejakt. Det er en verdensomspennenende aktivitet, og nå er det gjemt over en million cacher i hele verden. Og så var jeg med på å sette båten til båtlaget jeg er medlem i på sjøen og kjøre den over fjorden til byen så den kan brukes av båtlaget. Det var en flott dag ved sjøen som ble avsluttet med en fin båttur i måneskinnet om kvelden.

Under er noen bilder fra våren her. Trykk på bildene for å se dem større.

Jeg liker at noen har hengt opp en sol her.

Dette er en “vanlig gulløye“. De våkner om våren og er helt ufarlige.De er i hvert fall fine.

Her er et bilde fra en dag det var fint vær. i bakgrunnen ser man bybrua og Nidarosdomen.

Her er to bilder av det nye museet som åpner snart. Rockheim blir det nasjonale opplevelsessenteret for pop og rock. Fasaden er av glass og består av mange platecover satt sammen som et lappeteppe. Og bak glasset er det lys i ulike farger som skifter hver time.

Her er båten Nidaros (uten mast) som jeg var med på å sette ut. På det andre bildet er to av de tre andre båtene som også ble satt ut den dagen.

Categories: Uncategorized | 2 Comments

Post navigation

2 thoughts on “Våren i Trondheim

  1. Nydelig bilde av gulløyet! Spesielt gode detaljer på vingene. (selv om oppløsninga ikke er helt topp, er de jo ganske små – så sånn sett bra!)

    Har ikke sett noen selv enda, og frykter de fleste fryser nå når det er minusgrader. :/

  2. André

    Tusen takk! De er veldig fine insekter. Bildet jeg la ut er krympet både i oppløsning og filstørrelse, så originalbildet er kanskje litt bedre. Og siden den var under 2 cm lang måtte jeg holde kameraet helt inntil den.

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

