Skolestart

Hovedbygningen på NTNU sett fra Festningen.

Nå har skoleåret startet igjen, men jeg har ennå ikke hatt noen forelesninger. For denne uka er det fadderuke, og jeg er fadder for geografi. Det er gøy og til en viss grad lærerikt, men det betyr at jeg har festet med de nye studentene hver dag denne uka. I dag var det for eksempel togaparty. Siden de aller fleste hadde på seg fine togaer var det en artig fest. Neste uke (mandag eller tirsdag) starter forelesninger og øvinger, og jeg gleder meg.  Dette semesteret skal jeg ta noen fag som ikke er en del av geografi, men som er nyttige for den retningen jeg vil med utdanningen. Det er fag som geomatikk og innføring i programmering. Geomatikk er kort fortalt alt en blanding av kartografi, Geografiske informasjonssystemer (gis) og data. I forbindelse med skolestart har jeg bestilt en ny skolesekk, da den jeg har er 6 år gammel og begynner å revne igjen (og jeg er lei av å se den sammen). Den jeg har bestilt er en Boblbee Megalopolis Sport. Den skal tåle mye, og alle delene på den kan byttes ut om noe går i stykker. Og den er også godkjent som ryggplate for ski/sykkel, så hvis jeg faller beskytter den både innholdet og ryggen min. Jeg skal prøve å få til en liten test når jeg får den i posten om noen dager. Jeg har også bestilt en tropehatt/tropehjelm. Den skal jeg sette en propell på som Brumund Dal i Brødrene Dal har. Og så skal jeg ha den på meg på premieren til den nye Brødrene Dal-filmen som kommer den 10. september. I slutten av september reiser jeg en uke til Romania, så da blir det sikkert litt skriving før og etter reisen.

Categories: everyday life, Studies | 3 Comments

Post navigation

3 thoughts on “Skolestart

  1. Må si jeg liker det nye designet ditt veldig godt! Tommel opp 😉

    Misunner deg også den nye sekken, de er veldig kule. Du må ta bilde når du har fått laget den nye hatten din.

    • André

      Takk for det. Jeg skal skrive om hatten om noen dager.

      • Morten

        Hvor bestilte du tropehjelmen fra ?? og kan du sende noen bilder av den ??

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

